Més informació [ Detall d'activitat

 
9002030545   LES AULES PEL FUTUR EN ELS CENTRES EDUCATIUS: DISSENY I IMPLEMENTACIÓ
2023-2024   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   15/2/2024 - 30/5/2024 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei d'Innovació Educativa
  
   La sessió presencial (16/3) es farà al Complex educatiu de Tarragona.
  
Inscripció   01/01/2024 - 15/02/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Aules pel Futur s’alinea amb el projecte europeu Future Classroom Lab d’European Schoolnet.
Aquesta formació és dirigida a aquells equips directius i responsables de coordinació
interessats a implantar el Projecte Aules pel Futur en els seus centres educatius.
El curs proporcionarà eines útils i pràctiques que facilitin als equips la innovació fonamentada
pedagògicament i informada amb la recerca, usant les TIC, a partir de redissenyar espais educatius i incorporar metodologies actives per respondre a les necessitats educatives del segle XXI.
Els participants han de disposar de l'acreditació de la competència digital docent o coneixements homologables.
  
Objectius   - Conèixer el Projecte Aules pel Futur i la seva implementació en centres educatius.
- Autoconeixement pedagògic, instructiu i tecnològic.
- Establir pautes per adaptar els espais educatius seguint el model de les Aules pel Futur.
- Conèixer i aplicar eines TIC per al disseny d'activitats pedagògiques innovadores seguint el model de les Aules pel Futur.
- Conèixer i aplicar pautes metodològiques per integrar el model de les Aules pel Futur
als centres educatius.
- Dissenyar i implementar Aules pel Futur en els centres educatius.
  
Continguts   - Les Aules pel Futur: Concepte.
- Kit d'eines de les Aules pel Futur:
. Identificació d'interessats i tendències.
. Dissenyar l'Aula pel Futur.
. Creació d'Escenaris d’aprenentatge.
. Disseny d'Activitats Pedagògiques Innovadores.
. Avaluació.
- Les Aules pel Futur i el Projecte Educatiu de Centre.
- Pautes per adaptar espais educatius.
- Eines TIC per millorar el disseny d'activitats pedagògiques.
  
Avaluació   - Modalitats d’heteroavaluació, coavaluació i autoavaluació.
- Nivell d’assoliment pels qüestionaris individuals, 80% d’encerts. Sense límit d’intents.
- Nivell d’assoliment de les activitats en equip, segons rúbriques, mitjana de tots els membres en “nivell avançat¨. En cas de producte final, fins a dues oportunitats d’esmena.
- En les activitats amb prototip sotmès a coavaluació i producte final, cal justificar els motius d’incorporació o desistiment de propostes.
  
Requisits de  certificació   - Assistir a la sessió presencial i fer l’exposició en equip de la maqueta.
- Completar individualment, amb avaluació positiva, totes les activitats assenyalades
com prescriptives per certificar.
- Avaluació positiva de la memòria de la posada en pràctica del projecte en el centre.
  
E-mail   aulespelfutur.educacio@gencat.cat
  
ODS    ODS4 - Educació de qualitat
   ODS17 - Aliances per aconseguir els objectius
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   15/02/2024   1700   2000 
 Sessió 2   dijous   22/02/2024   1700   2000 
 Sessió 3   dijous   29/02/2024   1700   2000 
 Sessió 4   dijous   07/03/2024   1700   2000 
 Sessió 5   dissabte   16/03/2024   0900   1400 
 Sessió 6   dijous   04/04/2024   1700   2000 
 Sessió 7   dijous   11/04/2024   1700   2000 
 Sessió 8   dijous   18/04/2024   1700   2000 
 Sessió 9   dijous   30/05/2024   1700   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent