9002030545 |
LES AULES PEL FUTUR EN ELS CENTRES EDUCATIUS: DISSENY I IMPLEMENTACIÓ |
2023-2024 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
15/2/2024 - 30/5/2024 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
La sessió presencial (16/3) es farà al Complex educatiu de Tarragona. |
| |
Inscripció |
01/01/2024 - 15/02/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aules pel Futur s’alinea amb el projecte europeu Future Classroom Lab d’European Schoolnet.
Aquesta formació és dirigida a aquells equips directius i responsables de coordinació
interessats a implantar el Projecte Aules pel Futur en els seus centres educatius.
El curs proporcionarà eines útils i pràctiques que facilitin als equips la innovació fonamentada
pedagògicament i informada amb la recerca, usant les TIC, a partir de redissenyar espais educatius i incorporar metodologies actives per respondre a les necessitats educatives del segle XXI.
Els participants han de disposar de l'acreditació de la competència digital docent o coneixements homologables.
|
| |
Objectius |
- Conèixer el Projecte Aules pel Futur i la seva implementació en centres educatius.
- Autoconeixement pedagògic, instructiu i tecnològic.
- Establir pautes per adaptar els espais educatius seguint el model de les Aules pel Futur.
- Conèixer i aplicar eines TIC per al disseny d'activitats pedagògiques innovadores seguint el model de les Aules pel Futur.
- Conèixer i aplicar pautes metodològiques per integrar el model de les Aules pel Futur
als centres educatius.
- Dissenyar i implementar Aules pel Futur en els centres educatius.
|
| |
Continguts |
- Les Aules pel Futur: Concepte.
- Kit d'eines de les Aules pel Futur:
. Identificació d'interessats i tendències.
. Dissenyar l'Aula pel Futur.
. Creació d'Escenaris d’aprenentatge.
. Disseny d'Activitats Pedagògiques Innovadores.
. Avaluació.
- Les Aules pel Futur i el Projecte Educatiu de Centre.
- Pautes per adaptar espais educatius.
- Eines TIC per millorar el disseny d'activitats pedagògiques.
|
| |
Avaluació |
- Modalitats d’heteroavaluació, coavaluació i autoavaluació.
- Nivell d’assoliment pels qüestionaris individuals, 80% d’encerts. Sense límit d’intents.
- Nivell d’assoliment de les activitats en equip, segons rúbriques, mitjana de tots els membres en “nivell avançat¨. En cas de producte final, fins a dues oportunitats d’esmena.
- En les activitats amb prototip sotmès a coavaluació i producte final, cal justificar els motius d’incorporació o desistiment de propostes.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistir a la sessió presencial i fer l’exposició en equip de la maqueta.
- Completar individualment, amb avaluació positiva, totes les activitats assenyalades
com prescriptives per certificar.
- Avaluació positiva de la memòria de la posada en pràctica del projecte en el centre.
|
| |
E-mail |
aulespelfutur.educacio@gencat.cat
|
| |
ODS |
ODS4 - Educació de qualitat |
|
ODS17 - Aliances per aconseguir els objectius |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
15/02/2024 |
1700 |
2000 |
Sessió 2 |
dijous |
22/02/2024 |
1700 |
2000 |
Sessió 3 |
dijous |
29/02/2024 |
1700 |
2000 |
Sessió 4 |
dijous |
07/03/2024 |
1700 |
2000 |
Sessió 5 |
dissabte |
16/03/2024 |
0900 |
1400 |
Sessió 6 |
dijous |
04/04/2024 |
1700 |
2000 |
Sessió 7 |
dijous |
11/04/2024 |
1700 |
2000 |
Sessió 8 |
dijous |
18/04/2024 |
1700 |
2000 |
Sessió 9 |
dijous |
30/05/2024 |
1700 |
2000 |
|
| |